Doelpuntenfestijn bij DSO

10 mei 2009door Webmaster

DSO en Olympia hebben er onder de goede leiding van scheidsrechter F. Barendrecht voor de toeschouwers een prachtige wedstrijd van gemaakt. Geen moment was te zien dat het hier om een wedstrijd betrof van de a.s kampioen tegen het met degradatie zorgen spelende DSO.

DSO 1 startte voortvarend en nam na 3-1 tot 6-6 steeds een voorsprong. Na 6-6 was het Olympia die steeds een voorsprong nam en knokte DSO zich keer op keer naast Olympia. Na 16 minuten stond er al een 8-8 stand op het scorebord en gingen de teams met 11-11 de rust in. De eerste minuten na rust werden DSO fataal. Olympia ging in deze fase beter met het afronden van de kansen om en wist een 12-14 voorsprong te nemen en zelfs uit te lopen naar 12-16. DSO bleef in zichzelf geloven en haakte aan. Helaas verder dan een 18-21 nederlaag kwam het niet meer.

DSO 3 moest aantreden tegen Voltreffers. Binnen een paar minuten was het al 2-0. Bij een 3-1 stand had Voltreffers even het heft in hand, want door hele lange aanvallen van hun kant kwamen ze op gelijke hoogte. DSO had in die tijd zelf te veel eenschotsaanvallen, waardoor de voorsprong niet uitgebouwd kon worden. Na de 3-3 kwam het verzorgde spel weer terug en gingen we de rust in met een voorsprong van 8-4. Na de rust bleven we goed spelen en bouwden we de voorsprong steeds verder uit. Karolien Michielsen was onze topscoorster met 5 doelpunten en Debora speelde haar laatste wedstrijd als ongehuwde vrouw. Volgende week volgt de belangrijke uitwedstrijd tegen Oranje Zwart waarbij gespeeld wordt om het kampioenschap van DSO 3.

DSO 4 moest naar Middelharnis en speelde lange aanvallen tegen Good Luck. Het scoren bleef echter lang uit. In de verdediging had DSO het goed voor elkaar. Er werden weinig kansen weggegeven. Na de rust was DSO erop gebrand de 3-0 voorsprong uit te bouwen. Dit lukte, DSO won met 9-4.

DSO 5 had het erg gemakkelijk. Ondanks het feit dat er weinig tegenstand geboden werd, bleef DSO 5 zeker in de eerste helft goed gemotiveerd en zette goede aanvallen op. Met 7-0 kon gerust worden. De 2e helft zakte het tempo wat in, maar er werd nog wel volop gescoord, zodat het uiteindelijk 16-1 geworden is. Topscoorder was Alex den Hollander met 5 doelpunten

DSO 6 moest naar Rhoon en wilde wel weer eens winnen. DSO startte lekker en trok de stand in de tweede helft gelijk aan die van RWA. Helaas ontbrak de scherpte om de winstpunten mee naar Klundert te nemen.

DSO A1 speelde een thuiswedstrijd tegen het bekende Sporting Delta. Van deze ploeg werd eerder dit seizoen al een keer verloren en in de zaal eindigden de 2 ontmoetingen in een overwinning en een gelijkspel. Er was dus van alles mogelijk. Het eerste fluitsignaal klonk en Anita Lips schoot meteen raak. Dit was het startsein voor een spannende beginfase. DSO stond steeds 2 punten voor, maar Sporting Delta voorkwam dat de voorsprong groter werd. De aanvallen van DSO waren prachtig, alleen het rendement was te laag. In de tweede helft wist DSO wel verder uit te lopen. Sporting Delta geloofde er niet meer in, waardoor DSO het doelsaldo kon verbeteren. DSO scoorde er 16, met Remco Posthumus als topscoorder met 5 doelpunten. Sporting Delta eindigde op 6 doelpunten. Dat kwam vooral door het zeer sterke verdedigen van Robert van de Werken.

DSO A2 speelde thuis tegen VIOS. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en kwamen zowel aanvallend als verdedigend menig maal verrassend uit de hoek. Tot aan de rust ging het gelijk op. Na rust kwam er bij DSO wat meer rust en overzich tin het spel en zo kon DSO A2 uitlopen en winnen met 8-5.

DSO D1 had vandaag een belangrijke wedstrijd, want Voltreffers had tot vandaag ook al zijn wedstrijden gewonnen. De kinderen waren best wel gespannen om de wedstrijd in te gaan. DSO ging goed van start met veel balbezit, waaruit ook veel kansen werden gecreëerd. DSO kwam op 1-0 maar Voltreffers liet zien dat zij niet voor niets alles had gewonnen. Bij rust was het 2-1. Na rust kwamen er bij DSO 3 wissels in. Met die spelers hadden we nog meer balbezit en het doelpuntenaantal kon oplopen naar uiteindelijk 8-2. Chantal speelde haar 1e wedstrijd en deed het heel goed. Volgende week speelt DSO D1 nogmaals tegen Voltreffers en bij winst is het D1 Kampioen.

DSO F3 speelde tegen een sterke tegenstander die al 2 jaar korfballen. Net als de vorige wedstrijden werd er weer goed verdedigd en samengespeeld en werd zelfs het eerste doelpunt gemaakt: een mooi schot door Sanne van Dam. De wedstrijd ging helaas verloren, maar de strafworpen werden al gewonnen met 14-11, waarbij alle kinderen hebben gescoord.

Uitslagen 9 mei 2009
DSO 1 – Olympia (S) 1       18-21