Fijn dat ik weer de decharge heb mogen ontvangen van de vereniging en zodoende ook het vertrouwen voor de komende periode. Ook fijn om het volgende jaar weer in te gaan en samen met mijn medebestuursleden te werken aan verbetering in onze vereniging. ‘Verbetering’ in de breedste zin van het woord. Er zijn een hoop aandachtspunten zoals scheidsrechters & ROMP regeling, vrijwilligers, sportieve prestaties, publiciteit en Beachkorfbal.

Voor mij persoonlijk staat er ook weer een hoop op de agenda. De voorbereidingen treffen voor de zonnepanelen, subsidies aanvragen, begroting handhaven, veldverkleining en uiteraard de normale werkzaamheden om de cijfers op orde te houden.

Wij zijn DSO
Om de cijfers op orde te houden heb ik ook jullie hulp nodig. We zijn een sportvereniging waar we met zijn allen met plezier willen sporten, leuke nevenactiviteiten willen bijwonen en gezellig een drankje willen drinken. Om dat alles voor elkaar te krijgen heeft DSO inkomsten nodig.

We hebben 5 inkomsten bronnen
– Contributie
– Kantine
– Sponsoring
– Subsidies
– Acties (DSO Sport Event, Braderie, Verloting)
Subsidies en contributies verzorg ik, maar de sponsoring, acties en kantine kan ik niet alleen verzorgen. Er zijn voor alle bovengenoemde commissies en werkgroepen 1 of zelfs meerdere vacatures. Dit zijn geen ‘extra’ mensen, maar dit zijn mensen die hard nodig zijn om de organisatie goed te kunnen doen. Het DSO Event en de Braderie hebben beide 2 of meer vacatures, hier is veel hulp gevraagd. Als je 1 van de bovengenoemde commissies zou willen en kunnen ondersteunen neem dan contact op.

Inkomsten
Het afgelopen financiële jaar is voor DSO prima geweest, er zijn geen bijzondere uitgaven geweest en de inkomsten waren stabiel. De sponsorcommissie heeft een geweldig jaar gehad en de sponsorinkomsten kunnen handhaven. De kantine heeft iets minder omgezet door het wegvallen van een feestavond en tegenvallende weersomstandigheden op een aantal thuiswedstrijden van onze selectie. De consumptieprijzen zullen vanaf januari worden aangepast om de stijgende inkoopkosten te kunnen compenseren. Er is daarnaast veel moeite met het invullen van de barvrijwilligers. Vanaf het volgend buitenseizoen zullen er wekelijks lijsten op de bar staan zijn met de beschikbare tijdssloten om achter de bar te kunnen staan. We willen iedereen vragen om hier je naam te noteren op tijden waar op je zou kunnen. We zullen hier actiever op moeten werven, maar er wordt ook pro-activiteit gevraagd van de vrijwilligers.
Voor het DSO Sport Event is de opkomst helaas tegengevallen dit jaar. De werkgroep heeft echter wel alles uit de kast gehaald om er een super dag van te maken. Ik heb zelf bijvoorbeeld een flink aantal taarten van dichtbij gezien.
De braderie is altijd een belangrijk onderdeel, we zijn zichtbaar in de gemeente, voor mogelijke nieuwe sponsoren, voor onze huidige sponsoren en we krijgen direct en indirect hierdoor meer inkomsten. Afgelopen jaar is het weer goed georganiseerd met het opnieuw ingebrachte kreekschieten.
Voor de grote verloting wordt er geëxperimenteerd of deze inkomsten via een andere manier opgebracht kunnen worden. Lianne zal hier voor onder andere verlotingen laten plaatsvinden tijdens thuiswedstrijden van onze selectie.

Inzicht
Inzicht hebben in cijfers is belangrijk, maar deze cijfers moeten wel kloppen. Als bijvoorbeeld tijdens een bardienst een consumptie wordt genomen of er is tijdens een vergadering een potkoffie gezet, schrijf dit dan ook op. Deze lijsten zullen vanaf het begin van het buitenseizoen aan de zijkant van de koelkast hangen.
Ook worden de reiskosten goed bijgehouden zodat dit vergeleken kan worden met het in theorie maximaal haalbaar te declareren bedrag. DSO bied de reiskosten declaratie aan, uiteraard zijn we blij als er gekozen wordt om dit niet te declareren, maar de mogelijkheid is er en deze kan ook gewoon gebruikt worden. De coaches van de jeugdteams en de aanvoerders van de senioren team worden geacht deze administratie bij te houden en na elk binnen/buiten seizoen richting mij te sturen. Het reiskostenformulier kan je vinden onder de ‘downloads’ van de DSO website.

Minder ver rennen
De veldverkleining gaat er voor ons hoofdveld komen en wel in 2019. Samen met de gemeente Moerdijk zijn we tot een overeenkomst gekomen. Voor onze teams is het belangrijk om op de correcte afmetingen te kunnen spelen en trainen om betere sportprestaties te kunnen leveren. Voor mij is het vooral fijn dat ik dan minder ver hoef te rennen. De overige velden zullen in 2023 volgen. Dit zal wel inhouden dat we onderhoudskosten moeten gaan betalen vanaf 2019. Komend jaar zal bepaald worden welke impact dat zal hebben op de contributie. Voor het komende jaar blijft de contributie echter wel gewoon gelijk aan de afgelopen jaren.

Groen het nieuwe geel
In de afgelopen 2 jaar hebben we als vereniging meer dan 3500Kwh minder verbruikt. Dit is een grote hoeveelheid waar we trots op mogen zijn. We gaan zonnepanelen plaatsen in 2018 en verdere onderzoeken zullen in de komende jaren volgen voor andere groene besparingsmogelijkheden. Denk hierbij aan LED verlichting of een kantine zonder gasaansluiting. Dit zal meer tijd nodig hebben en mogelijk niet financieel interessant zijn, maar het is wel belangrijk om te weten welke mogelijkheden er zijn. Besparen is een leuke bezigheid, heb jij nog tips of tricks? Spreek me dan eens aan bij de korfbal en deel ze.

We gaan er weer met frisse zin tegenaan ik verwacht jullie ook!

Roeland

ROUTE BESCHRIJVING

ADRES GEGEVENS

VELD

Molenvliet 9a

Sportpark de Niervaert

4791 GB Klundert

0168 - 402751


ZAAL

Molenvliet 7

Sportpark de Niervaert

4791 GB Klundert

OVERIGE INFORMATIE

© 2024 KV D.S.O. Klundert

Alle rechten voorbehouden


Privacy policy

Cookie policy