DSO 1 verliest onverdiend

14 december 2014door Webmaster

Het zaalseizoen verloopt voor DSO niet als gehoopt. Van op voorhand promotie kandidaat, naar de laatste plaats in een poule waar elke week weer verassende dingen gebeuren. Vandaag stond de wedstrijd tegen KVK op het programma. KVK was op voorhand misschien wel de titelkandidaat, maar weet net als ons eigen vlaggenschip nog geen potten te breken en staat dan ook 1 plaatsje boven DSO. Een belangrijke wedstrijd dus, waarin 2 belangrijke punten te winnen zijn. De strijd, passie en beleving moet weer terugkeren binnen het team, dan komen de punten vanzelf.

DSO begon zeer sterk aan de wedstrijd en liep snel uit naar een 5-1 voorsprong. Het leek er dan ook op dat het een makkelijke avond zou worden, maar dat is dit seizoen helaas nog geen wedstrijd het geval geweest. DSO speelde zeer goed, maar wist dat niet om te zetten naar een goede voorsprong. KVK bleef goed mee scoren en het begon te lijken op een wedstrijd tussen twee vakken, namelijk die tussen het eerste aanvalsvak van DSO en hun directe tegenstanders. Vlak voor rust werd nog wel de 10-9 gescoord en ging DSO met een verdiende voorsprong de rust in.

Voor de tweede helft hoefde er niet veel te veranderen, gewoon doorgaan op de manier zoals gespeeld werd. Alleen het tweede aanvalsvak moest wat meer mee gaan scoren en dan zou DSO de twee punten niet mis kunnen lopen.

Net alsof DSO elke week weer volgens hetzelfde scoreverloop een wedstrijd speelt, kwamen ze vlak na rust gelijk 2 punten voor. KVK had echter geen zin om mee te werken en bleven continu in de nek hijgen. Qua spel was DSO dan wel de bovenliggende partij, maar qua scores ging het zeer gelijk op. Jasper zette met zijn 7e doelpunt van de wedstrijd nog de 17-16 op het bord. En 10 minuten voor tijd kwam DSO nog met 18-16 voor. Het lijkt echter alsof het dit seizoen de laatste 10 minuten gewoon niet meer wil lukken voor DSO, want weer viel de score stil. KVK had echter nog wel het vizier goed staan en wist vlak voor tijd de genade klap uit te delen en de eindstand van 18-19 op het bord te zetten.

Ondanks dat DSO de betere ploeg was en speelde met passie, strijd en beleving, ging KVK er toch met de punten vandoor. En uiteindelijk gaat het toch echt om de punten. DSO staat helaas nog steeds laatste in de poule, maar toch moeten ze uit deze wedstrijd vertrouwen halen. Blijf je op deze manier doorgaan en blijft de poule zo onvoorspelbaar, is er nog van alles mogelijk. Volgende week tegen TOGO zaak om eindelijk weer eens die 2 punten te pakken en met een goed gevoel de kerst in te gaan en 2014 met een positief resultaat af te sluiten!

Doelpuntenmakers DSO:
Jasper (7x), Rubin (3x), Erik (2x), Martiena, Stefanie, Olaf, Marieke, Jeanine, Remco (1x)