DSO 1 nu echt in de gevarenzone

6 oktober 2013door Webmaster

Na nederlagen tegen DES, ONDO, Merwede en Dijkvogels en de punten in mindering van het KNKV wist DSO wat het vandaag tegen TOGO moest gaan doen: WINNEN! Togo is 1 van de ploegen van wie gewonnnen moet worden. Helaas liep het vandaag allemaal anders en won Togo terecht met 12-20.

DSO kampt nog altijd met blessures en na de nederlaag tegen ONDO besloot trainer/coach Marcel dat het tijd was voor verandering. De dames werden van vak gewisseld en zo stonden nu Frank, Olaf, Marieke en Mandy in de aanval en Rubin, Jasper, Jeanine en Stefanie in de verdediging. Met deze wisseling wilde Marcel meer variatie creëren in het eerste aanvalsvak.
Dit lukte tijdens deze wedstrijd best aardig. Er werd over verschillende schijven aangevallen en de rebound werd ook steeds goed verzorgd. Helaas ontbrak het vandaag aan afronding. Niemand bleek vandaag in staat op te staan en het team bij de hand te nemen. Bij de tegenstander waren er wel enkele spelers zeer scherp en dat verschil werd al snel zichtbaar op het scorebord.
De aanvallen van DSO waren niet eens zo slecht, maar zonder doelpunten kom je nergens. Verdedigend werden er wel fouten gemaakt. De scheidsrechter floot redelijk streng en TOGO maakte dankbaar gebruik van de vele vrije ballen en strafworpen die ze kregen.
De ruststand van 6-8 gaf nog hoop, maar het waren de bezoekers die in de tweede helft domineerden en DSO geen seconde het idee gaf dat er nog wat te halen viel. Ondanks wat personele wijzigingen veranderde er niets aan het spelbeeld. Het enige lichtpuntje aan deze wedstrijd was de goede wedstrijd die de 16-jarige Marieke speelde. Met 2 goals bekroonde ze haar goede spel.
Helaas bleken teveel bepalende spelers vandaag niet in vorm, waardoor DSO na 5 wedstrijden nog altijd op -2 punten staat. Handhaving wordt nu al een heel lastig verhaal. Er zijn nog 2 wedstrijden te spelen voordat de zaalcompetitie start. Volgende week speelt DSO uit bij GKV en de week erop thuis de inhaalwedstrijd tegen ODO.

Complimenten aan het sfeerteam en alle andere supporters die ons in deze zware tijden blijven steunen. Prachtig om te zien. Wij hopen jullie geduld terug te kunnen betalen met sportieve successen en we blijven in ieder geval ons best doen en strijden voor elk punt!

Doelpuntenmakers DSO:
Frank 3x, Olaf 3x, Marieke 2x, Rubin 2x, Jasper 1x, Stefanie 1x.