BN DeStem: Groot krachtsverschil in gezapige derby

12 november 2012door Webmaster

De derby tussen DSO en VIOS is niet de spectaculaire seizoensouverture geworden waar menigeen op hoopte. Het krachtsverschil was simpelweg te groot en DSO won betrekkelijk eenvoudig met 18-12.

Het Klundertse DSO liep promotie vorig jaar net mis en is vastbesloten dit jaar wel uit de derde klasse te geraken. Belangrijkste concurrent lijkt het gedegradeerde ONDO te zijn. Op het veld komt de ploeg van trainer Marcel Versteeg al wel uit in de tweede klasse. De eerste wedstrijden was het flink aanpoten voor zijn pupillen, maar inmiddels lijken de spelers gewend aan het niveau en zijn ook de eerste punten al binnengehaald.

Dat de spelers het niveau uit de derde klasse ontgroeid zijn, bleek in de wedstrijd tegen VIOS vooral in het eerste en laatste kwartier van de wedstrijd. De ploeg uit Willemstad werd compleet overrompeld met sterk en snel positiespel. DSO liep binnen het kwartier uit naar een 5-0-voorsprong en een monsterzege leek in de maak.