DSO A1 – Fortis A2

14 mei 2010door Webmaster

Onze 1 na laatste wedstrijd. Een wedstrijd om alleen boven aan te komen staan. Een wedstrijd om alleen kampioen te worden! De spanning zat er redelijk in bij de spelers. Gelukkig was de wedstrijd thuis. Dat geeft altijd vertrouwen. Fortis is een goede ploeg. Vorig keer hadden wij hier 6-5 van gewonnen. Dus ook dit belooft een moeilijk pot te worden. Na allemaal wat geschoten te hebben was het tijd om te bespreken. Het was windstil dus schieten is mogelijk. De trucjes gebruiken die we hebben geleerd en voor de rest moesten we er gewoon voor knokken om die punten te pakken. Gelijkspel is al voldoende om alleen kampioen te worden.

De opstelling was als volgt;
Aanval: Remco, Luuk, Caroline, Jessica.
Verdediging: Jeroen, Robert, Birgit, Anouk.
Na de bespreking zijn we op het gemakje gaan warmlopen. Na 10 min zijn we doorloopballen gaan nemen op de korf, daarna nog even wat geschoten en daar klonk het fluitje van de scheidsrechter! De wedstrijd begint. Nog even snel allemaal bij elkaar gekomen voor een pep talk en daarna volle bak de wedstrijd in.

Eerste helft
Wij kregen de bal uit. De bal werd in hoog tempo rondgespeeld, en zorgden voor kansen om te scoren. De bal was bij de verdediging van DSO aanbeland. 1 schot van een dame van Fortis en het was 0-1. Het lukte niet om de 1-1 te maken dus werd het 0-2. Niet echt een lekker begin. Jeroen wist na de onderschepping bij Fortis de bal diep te plaatsen op Robert die als volgt de bal snel in de handen van Birgit plaatst en die de bal dan ook feilloos afmaakten. Helaas werd er toch weer doorgelaten door de verdediging van DSO. 3-1 was de stand. Nu was het de beurt aan Luuk die er blijkbaar genoeg van had en wist door een goed actie een kort schotje in de mand te leggen. Dit was nog niet tot het hele team doorgedrongen en werd er dus weer in doorgelaten. Nu was iedereen WEL wakker geschud en begon DSO te scoren!! Dit begon met Jeroen en Robert die allebei een schot wisten te scoren. Er werd snel gewisseld en de aanval van DSO wist dan ook een strafworp te veroorzaken die Luuk dan ook keurig afmakten. Ook Remco na een diepe bal in de lucht een zeer fraai doelpunt te maken! 6-4 stond het. Helaas werd er vlak voor rust toch nog 1 doorgelaten.

Rust
We waren er natuurlijk nog niet. We stonden 1 punt voor en waren eindelijk in de wedstrijd gekomen. Maar moesten dit dan wel zo behouden. Er werd veel op de dames gespeeld die nog al graag voor de doorloop kwamen. Dus kosten wat kost die steun eruit halen. En natuurlijk geven wat je geven kan om na de wedstrijd bloemen in ontvast te nemen en een biertje/wijntje te drinken.

Tweede helft
Weer had Fortis een sterk begin en wist dan ook weer te scoren. De aanval van Remco, Luuk, Caroline en Jessica moesten nou wel gaan scoren! Dit deden ze gelukkig ook. Eerst door een geweldige actie tussen Caroline en Remco waarbij Caroline wist te scoren en daarna door Luuk die niet te moeilijk dacht en de bal er maar eens van ver inschoot. Nu was het de beurt aan de aanval van Jeroen, Robert, Brigit en Anouk. Helaas kwamen hun niet veel aan aanvallen toe omdat er door de verdediging weer 2 doorgelaten werd. 8-8. Nog 15 min te gaan. De spanning zat er wel in. Het ging erg gelijk op. Luuk dacht wat ik net kon kan ik nu weer en wist door een prima actie bij zijn heer weg te trekken en weer te scoren!! Zo bleef het een tijdje 9-8. Toch wist de verdediging het niet dicht te houden en werd het 9-9. De spanning was om te snijden. Met gelijkspel zijn we al alleen kampioen maar winnen is natuurlijk wel het leukst. Daar was Jeroen die wel eens af wou van die spanning en wist dan ook met een mooi schot de bal in de korf te leggen! Maar was dit genoeg om te winnen? We moesten nog 5 min spelen. Door een goede actie van de aanval van Fortis creëerden ze toch noch kansen en wist er daar 1 van te benutten. 10-10. Nog wat kansen aan beide kanten maar dat mocht niks meer toevoegen aan de uitslag. De scheid blies op zijn fluit en het was einde wedstrijd!!!

KAMPIOENEN! Na de uitreiking van de bloemen zijn we met z’n alle een biertje/wijntje gaan drinken in de kantine. ’s Avond hadden we het kampioensfeest! Die zeer geslaagd was!!

Doelpunten:
Luuk        4x