DSO scoort er rustig op los tegen Luctor

Afgelopen zaterdag stonden de eerste returns op het programma voor de selectie. DSO 2 had de eerste wedstrijd in Dordrecht weten te winnen van DeetosSnel dus ging de ploeg met goede moed deze wedstrijd in. Helaas had het tweede moeite met scoren en wisten ze mede daardoor nooit echt in de buurt van een overwinning te komen. De punten gingen dan ook mee naar Dordrecht.
Voor DSO 1 kwam Luctor op bezoek. In Terneuzen werd het met 10-24 een ruime zege voor DSO en ook voor deze wedstrijd was dat het doel. Al was het maar de vraag of het weer daar in mee wilde gaan werken gezien de wind en mogelijke regen. Maerle maakte haar rentree na haar blessure en verder stonden de inmiddels bekende namen op het formulier. DSO liet vanaf seconde 1 zien met welk doel ze het veld op waren gestapt. Luctor wist af en toe niet waar ze het zoeken moesten door het hoge baltempo van DSO. Tel daarbij op dat DSO wederom via alle spelers goede kansen wist te creëren en dan zijn alle ingrediënten aanwezig voor een doelpuntenfestijn. Met een paar kleine haperingen tussendoor draaide de doelpuntenmachine genaamd DSO dan ook op volle toeren en bij rust stond de teller al maar liefst op 16 goals. Waarbij na doelpunt 9 iedereen al op het scoreformulier stond. De bezoekers kwamen voor rust niet verder dan 4 goals.
Het doel voor de tweede helft was om een betere tweede helft op de mat te leggen dan uit in Terneuzen en dan vorige week in Roosendaal. Luctor onder de 8 goals houden en zelf blijven scoren werden de opdrachten. Luctor wist in de eerste de beste aanval meteen tot scoren te komen, al liet ook de eerste goal van DSO niet lang op zich wachten. Ook deze week bleek het moeilijk om de echte scherpte te behouden en het duurde dan ook even voordat DSO weer op gang kwam. Verdedigend gaf de ploeg weinig weg en toen het eenmaal weer ging lopen was er ook aanvallend weer het nodige te genieten. De bezoekers kwamen niet verder dan een totaal van 7 goals en zelf haalde DSO ook in de tweede helft weer de dubbele cijfers met 10 goals. Invallers Jeroen en Floor waren nog dichtbij een goal, maar hadden beiden een beetje pech. De uitstekend fluitende scheidsrechter floot uiteindelijk af bij een stand van 26-7.
Een mooie en zeer goede generale voor de kampioenswedstrijd van volgende week tegen en bij KVK. Waarbij het hopelijk voor DSO dit jaar eindelijk gaat lukken om die prijs binnen te slepen. Voor DSO 2 gaat de reis richting Dordrecht voor de return tegen Oranje-Wit en voor DSO 1 gaat de reis dus naar Kapelle. De kampioenswedstrijd start om 16:00 uur dus trek je geel/zwarte pakkie aan en hopelijk zien we jullie daar.