DSO dendert door en wint ook ruim van Keep-Fit

22 september 2024door Femke Willeboordse

Het zou weer een lange dag worden voor de selectie van DSO. Eerst gingen ze met z’n allen op pad richting Barendrecht voor de wedstrijd van DSO 2 tegen Vitesse 5. Beide ploegen stonden bovenaan dus het zou een wedstrijd om de koppositie worden. Vitesse een ploeg met veel ervaring tegen het jeugdige DSO. Onder de felle zon en in de hitte hadden beide ploegen moeite met doelpunten maken. DSO liep de hele wedstrijd achter de feiten aan en kan dat eigenlijk alleen aan zichzelf verwijten. Door nog wat onnodige goals van de thuisploeg wist Vitesse met 11-8 te winnen. Nu wacht de eerste return tegen DeetosSnel. Die wedstrijd start om 14:40 uur bij ons in Klundert.
Daarna ging de reis verder richting Roosendaal waar DSO 1 zou aantreden tegen Keep-Fit. Een wedstrijd tussen de koploper en de rode lantaarn uit de poule. In de voorbereiding hebben de ploegen nog tegen elkaar geoefend en toen werd het een ruime overwinning voor DSO en dat was vandaag ook weer de doelstelling. Frank was weer fit genoeg om te starten en nam de plek van Tom weer over in de basisopstelling.
Het waren niet de makkelijkste omstandigheden om in te korfballen. Warm weer en ook een lastig en zwaar kunstgrasveld zorgden ervoor dat het even duurde voordat de machine op stoom kwam. Al was al snel duidelijk dat het lastig ging worden voor Keep-Fit om de punten in Roosendaal te houden. Ook deze week was de eer van het eerste doelpunt weer voor Francien en zoals gezegd duurde het even voordat DSO op gang kwam dus de 0-2 en ook de 3e goal lieten even op zich wachten. DSO kon over alle schijven gevaarlijk zijn en dat gebeurde dan ook. De voorsprong werd steeds verder uitgebouwd en op een gegeven moment was het gat zelfs 10 goals 2-12. Het slotakkoord van de eerste helft was wel voor de thuisploeg via een goal die zeker complimenten waard is en de ploegen gingen naar de thee met een 3-12 ruststand.
Belangrijk was om ook in de tweede helft scherp te blijven en door te gaan met scoren en daarbij zo min mogelijk goals tegen te krijgen. DSO leek scherp aan de 2e helft te beginnen door meteen de 3-13 te maken, maar bijna net zo snel wist Keep-Fit er 2 te maken. 5-13. Even een kleine wake-up call, maar zeker geen reden voor enige vorm van paniek. DSO zette een tandje bij en schotelden de meegereisde supporters meerdere mooie aanvallen voor. Belle kwam met nog zo’n 20 minuten te gaan het veld in voor Lisan en ondertussen gingen de Klundertenaren snel richting de grens van 20 goals. Je kan er nog zo op hameren, maar het blijft lastig om de echte scherpte te houden als het wat makkelijker gaat. Keep-Fit kon daardoor nog wat goals bij maken en voor DSO eindigde de teller op 22. Eindstand 10-22.
Door deze ruime overwinning blijft DSO de koppositie houden. En met weer iedereen op het scoreformulier bewijst de ploeg maar weer van niemand afhankelijk te zijn. Volgende week staat de return thuis tegen Luctor op de planning. De wedstrijd start om 16:00 uur en jullie zijn uiteraard van harte welkom om de ploeg aan te komen moedigen.